Friday, March 21, 2008

朋友之间,你了解多少?

当我写这个文章之前,我哭过。因为我被一个朋友误会。。我现在明白, 我给人的 感觉时,我对人好,是因为要他们给我一个"保证". 说老实话,我对每个人好,我没有要求你们对我回报。我也不明白为什么, 每个人会有这个感觉? WHY? WHY ? WHY? WHY? 难道关心朋友,发出内心,是错的。。 如果真的我的关心对我所有朋友,有这种感觉,那我想我也应该停止对朋友太关心。。

我也刚读了Kaileng 的blog.. 又一个好朋友的故事。为什么人, 每当做一件事, 一定要motive? 为什么不可以一起分享?为什么要Selfish? Why? Why? Why?

在我停止我的BLOG, 我想对我所有的朋友说,谢谢你们一直在读我的BLOG, 每次在等我BLOG. 我想我会停止BLOG 几天。。等我和他之间的误会settle, 我会blog. 因为被朋友误会的感觉不好受。。 心如刀割。。朋友,我不管你会不会读,只想对你说的,已经说了。。 我给的爱是发出内心, 而不是要你给我回报或保证。。朋友之间就是要相信对方,一起分享, 爱对方。 你明白吗?

2 comments:

XT said...

hello! i agreed with you. why true friends must have some motives? !

anyway for my own view, is really hard to find true friendships! true friendships dun need to hide between each other, true friendships share woes and foes, true friendships why can't treasure friendships around us? why we try to help as much as possible, end up the party never appreciate! i just hate this kind of feelinG! why? why? why?
where can i find a really true friendships which deserve to treasure? :)
sometimes, we tend to feel tired le, sometimes we thought we find true friends, but halfway, we knew that we haven't find true friends yet. why? why? :(

sorry for a long comment! hope you dun mind! !

Joey said...

Life is like that.. Thnaks